Навчальна програма для гуртка з плавання

 

 НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

 

 ГУРТКА „ Дельфінчик

( навчання дітей плаванню )

 

Укладач:

керівник гуртка „  Дельфінчик ”

Старостіна Тетяна Григорівна

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА    ЗАПИСКА

               Дошкільний вік  - це особливий період у житті кожної людини, коли відбувається найбільш інтенсивний її розвиток, формуються фізичні якості особистості, що закладають основу всього майбутнього життя. Купання, плавання, ігри та розваги на воді -  один із самих корисних видів фізичних  вправ, які сприяють оздоровленню дітей, зміцнюють їх нервову систему. Тому,  чим раніше привчати дитину до води, навчити її плавати, тим повніше буде позитивний вплив плавання на розвиток всього дитячого організму.

             Особливу цінність  плавання має як засіб залучення дітей дошкільного віку до самостійних занять фізичними вправами.  При виконанні вправ у певному режимі виробляються життєво необхідні навички та вміння, виховуються фізичні якості, вдосконалюються координаційні здібності. Систематичні заняття плаванням позитивно відображаються на розвиток органів дихання дошкільників.

             Основна мета роботи гуртка «Дельфінчик» - навчання плаванню дітей, сприяння їх оздоровленню, загартуванню та  забезпечення всебічної фізичної підготовки. Заняття з плавання створюють умови для виховання сміливості, дисциплінованості, рівноваги у дітей, сприяють розвитку вміння діяти в колективі, допомагати одне одному.

             Способи   плавання  :

  1.   Кролем (на грудях  та на спині).
  2.   Брасом (на грудях та на спині).
  3.   Дельфін (на боку).
  4.   Занурювання з головою під воду і затримання дихання (до 5 секунд).
  5.   Перебування у воді з розплющеними очима.
  6.   Видих у воді.      

 До завдань  навчання дітей  плаванню входять  такі чинники:

  1. Зміцнення здоров’я.
  2. Виховання фізичних якостей,  естетичних смаків.
  3. Формування правильної постави, гарної ходи.
  4. Підвищення життєвого тонусу, загальної працездатності.
  5. Прищеплення навичок особистої гігієни, самоконтролю.

 На заняттях з  плавання застосовуються такі методичні правила та  загально - дидактичні принципи:

  1.  Свідомість.
  2.  Систематичність
  3.  Наочність
  4.  Доступність
  5.  Зростання навантаження
  6.  Повторення
  7.  Активність
  8.  Поступовість та послідовність

Керівник гуртка повинен дати дітям змогу освоїтися у воді, не боятися, відчувати себе впевнено й вільно. Для цього необхідно використовувати  веселі ігри та розваги у воді. За допомогою  ігрових вправ підвищується  інтерес дітей до занять з плавання, діти знайомляться з властивостями води. Ігрові  вправи слугують початковому навчанню плавання. Вміння плавати, набуте в дитинстві, зберігається на все життя.

         

 ОРІЄНТОВНИЙ   ПЛАН   

роботи гуртка

 

№ з/п

  Зміст роботи

Кількість годин

1.

Ознайомлення дітей з водним середовищем. Пересування  у воді кроком і біг у різних напрямках:

 рухи ногами вгору-вниз, тримаючись руками за поручень;

 занурювання обличчям у воду і видих;

 рухи ногами вгору-вниз.

1

2.

 Ковзання  по воді на грудях, занурення та відкривання очей під водою.

2

3.

Ковзання по воді на грудях з дошкою.

1

4.

Освоєння видиху у воді. Занурення із затримкою дихання та спливання.

1

5.

Техніка правильного положення тіла під час ковзання по воді на спині, пересування у парах.

2

6.

Ковзання по воді на спині, на грудях за допомогою дошки.

1

7.

Ковзання по воді на спині, на грудях за допомогою дошки з  рухами ніг у стилі «кроль». Затримка дихання на 5 секунд.

1

8.

Ковзання  по воді на спині за допомогою м’яча. Вправа «Торпеда».

1

9.

Техніка старту для плавання  на грудях.

1

10.

Техніка старту поштовхом  ноги від бортика для плавання на грудях.

1

11.

Закріплення техніки старту поштовхом ноги від бортика.

1

12.

Ознайомлення з обертом тіла під час ковзання по воді.

1

13.

Ковзання на ногах з обертом тіла на 180 градусів. Затримка дихання.

1

14.

Ковзання по воді ногами.

1

15.

Ковзання по воді ногами з використанням техніки старту поштовху ногою від бортика.

1

16.

Ковзання по воді ногами з обертом ніг на 360 градусів.

1

17.

Ковзання по воді на спині без опори. Вправи у парах.

1

18.

Ковзання ніг по воді з обертом тіла на 360 градусів та на спині без допомоги.

1

19.

Шикування на середині басейну у шахматному порядку – аквааеробіка.

2

20.

Ковзання по воді на грудях, на спині з роботою ніг. Затримка дихання на 5 секунд.

1

21.

Ковзання по воді на спині з роботою ніг, з обертом тіла.

1

22.

Швидкісне ковзання по воді на грудях, на спині з роботою ніг.

1

23.

Занурення з відкриванням очей під водою.

1

24.

Міні-змагання – «Чия «торпеда» швидша?». Затримка дихання.

1

25.

Техніка роботи рук стилем «кроль». Ковзання по воді на спині з роботою ніг.

2

26.

Робота рук стилем «кроль» біля бортика. Затримка дихання.

1

27.

Ковзання по воді на грудях. Формування вміння ковзати по воді на  спині.

1

28.

Ковзання по воді на грудях, одна рука   попереду, друга  виконує  гребок вздовж тулуба.

2

29.

Плавання естафетою.

1

30.

Тримання на воді.

 2

31.

Ковзання по воді на грудях з почерговими рухами руками.

1

32.

Ковзання по воді з обертом тіла.

1

33.

Плавання стилем «кроль».

1

34.

Правильне дихання під час плавання стилем «кроль». Затримка дихання.

2

35.

Плавання на спині.

2

36.

Розминка на суші. Плавання стилем «кроль» на грудях та на спині із спробою дихання.

1

37.

Плавання стилем «кроль» на грудях естафетою.

2

38.

Вільне плавання.

2

 

ВСЬОГО:

 48

 

 ПРОГНОЗОВАНИЙ    РЕЗУЛЬТАТ

   Виконання даної програми дасть можливість:

  1. Навчити дітей ранньому плаванню.
  2. Навчити дошкільників різним  способам плавання.
  3. Підсилити всі фізіологічні процеси в організмі дитини.
  4. Покращити роботу всіх органів та систем.
  5. Ознайомити дітей з властивостями води та підвищити їх інтерес до плавання.
  6. Навчити дітей дотримуватися техніки безпечної поведінки на воді.
  7. Забезпечити всебічну фізичну підготовку.
  8. Сприяти загартуванню дитячого організму.
  9. Виховувати сміливість та дисциплінованість.
  10. Сприяти формуванню у дошкільників вміння діяти у колективі, допомагати одне одному.

ВИКОРИСТАНА   ЛІТЕРАТУРА:

  1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку  «Я у Світі»,   Міністерство освіти і науки України, Академія педагогічних наук України; науковий редактор та упорядник О.Л.Кононко. -  Київ: «Світоч», 2008.
  2. Богіна Т.Л.,  Осокіна Т.І.,.Тимофеєва Є.А Обучение плаванию в детском саду.- Москва: «Просвещение» - 1991.
  3. Журнал «Дошкільне виховання»  №7, 2003.
  4. Журнал «Дошкільне виховання» №№ 6-7, 1989.
  5. Осокіна Т.І. Как научить детей плавать. -  Москва: «Просвещение» – 1985.

 

 

 

 

 

 

 

/tr

Ковзання по воді на грудях. Формування вміння ковзати по воді наnbsp;

Категорія: 

Коментарі

дякую