Басейн

 

ПЛАВАННЯ - один з найбільш доступних і корисних видів спорту. Величезне задоволення від купання ми отримуємо цілий рік: не тільки влітку, на морі або на річці, а й узимку - в басейні. Більш того, відвідування басейну просто необхідне нашим малюкам, оскільки дитячий організм швидше і гармонійніше розвивається в рідній для нього стихії - воді. Адже відомо, що весь внутрішньоутробний період розвитку ембріона проходить у водному середовищі, а немовля до півтора місяців зберігає природній плавальний рефлекс.

 ПЛАВАННЯ це й спосіб зміцнити здоров’я, і захоплююче хобі, і корисний для життя навик. Відвідування басейну впливає не тільки на фізичні, але і на розумові дані малюка, стимулюючи його нервово-психічний (психомоторний) розвиток.    

 Сьогодні лікарі впевнені, що протипоказань для відвідування дитиною басейну немає, виняток становлять лише отити (запалення вуха) та шкірні хвороби. Навпаки, медицині відомий цілий ряд захворювань, при яких заняття в басейні можуть виявитися незамінними. Серед них дитячий церебральний параліч, ортопедичні патології (вроджений вивих стегна, вроджена клишоногість та інші), функціональні серцеві зміни, ожиріння і тд. Окремо треба сказати про те, що басейн - кращі ліки для дітей, схильних до простудних захворювань.  

Чудово, якщо дитина має якусь попередню підготовку: вміє сама вмиватися (набираючи воду в долоні, поливає на обличчя), «сприймає» воду з відкритими очима, ненадовго затримує дихання.  

 Йдучи до басейну, дитина  повинна мати при собі рушник, капці, плавки або купальник, гумову шапочку. До і після заняття обов’язковий душ. 

У Центрі розвитку дитини «Гармонія»  критий плавальний басейн діє  24 роки. Заняття в басейні проводяться протягом усього року. Навчання дітей плаванню починається з  трьох років. Розклад занять складено так, що діти всіх вікових груп плавають два  рази на тиждень.

Розмір чаші басейну 6 м на 12 м,  що складає:  периметр S = 72 м2,  об’єм V= 65 м3, пропускна можливість  одночасно – 20 дітей .

Приміщення басейну має дві роздягальні та по дві душових кімнати, дві туалетні кімнати, зал басейну, електрощитова, приміщення для персоналу басейну, кабінет медичної сестри. У басейні працюють інструктори з фізичної культури, медична сестра, прибиральниця, робітник з обслуговування.  Басейн обладнано усім необхідним інвентарем, ігровим та дидактичним матеріалом.


 

 

 

 

 

У перелік обладнання для занять входять: розмежувальні мотузки, рятувальні засоби, надувні  круги, жилети, нарукавники, дошки для плавання маленькі та великі, пояси для плавання, гумові іграшки, іграшкові човники, м’ячі, обручі, палиці, прапорці, ласти, окуляри та маски для занурення, атрибути для рухливих ігор, розваг, свят.

Мета навчання – оздоровлення та зміцнення здоров’я дітей, фізичне удосконалення, бажання займатися плаванням, розвиток  різноманітних фізичних якостей,  формування гармонійної особистості.

Тривалість заняття складає: у 3-4 роки (ІІ молодша група) – 20 хвилин, у 4-5 років (середня група) – 25 хвилин, у 5-6 років (старша група) - 30 хвилин. Згідно з планом щоп’ятниці у басейні проходять розваги або свята для малят.

Третій рік поспіль у басейні працює гурток з навчання дітей плаванню для найменших (з 2-х років) «Дельфінчик».  

Організація занять.

Перед кожним заняттям дітей обов’язково оглядає медсестра басейну. Вона слідкує за ретельним дотриманням санітарно-гігієнічного режиму.  До і після занять діти обов’язково миються у душі. Активна рухова діяльність у воді сприяє загартуванню дитячого організму. Загартовуємо дітей, поступово знижуючи температуру води в басейні. На початку навчального року температура води становить + 30-32ْ С, з часом доводимо її до +27-28ْ С. Температура повітря  в залі басейну не менше +28ْ С. Після закінчення занять діти розтираються  рушничками, підсушують волосся. Протягом 30 хвилин після заняття забороняється вихід дітей на вулицю.

Заняття з плавання складається з трьох частин :

1.Підготовча.
Проводиться на суші (або у воді): виконуються   вправи з ходьби і бігу, загально розвиваючі та імітаційні,  а також вправи на засвоєння техніки плавання.
2.Основна.
Проводиться у воді:  адаптація дитини до води,  опанування елементів техніки плавання, рухливі ігри на закріплення отриманих умінь та навичок.

3.Заключна.
 Довільне або прикладне  плавання, самостійні ігри, вправи на дихання.

Ефективність навчання дітей плавання залежить від того, наскільки  воно цікаво для малят. Ми впевнені, що в основі навчання плаванню дітей дошкільного віку мають бути ігрові  методи і прийоми – найдоступніші та  найцікавіші для малечі. Ігри  та ігрові вправи використовуються  протягом всього заняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як навчити дитину плавати

Діти здебільшого полюбляють плескатися у воді. Тому за нагоди слід, пропо­нувати їм потренуватися плавати. Зацікавте дитину, розкажіть, як добре вміти плавати, позитивно налаштуйте її. Поясніть, що в неї може не одразу вийти, але ви неодмінно їй допоможете.

Обирайте безпечну глибину. Найліпше навчати дитину плавати недалеко від бе­рега водойми чи стінки басейну — на глибині по пояс. Це дає змогу забезпечити максимальний тиск води, тому дитині буде легше триматися на воді. Така глибина не лякає, оскільки за потреби можна стати ногами на дно.

Покажіть дитині, як правильно дихати. Через страх потонути дитина, робля­чи спроби пливти, може дихати швидко й поверхнево. У такому разі в легені над­ходить мало кисню, тож утриматися на воді складніше. Покажіть дитині, як пра­вильно дихати, — глибоко вдихайте й видихайте разом із нею.

Підтримуйте дитину руками. Покладіть дитину собі на руки, перевернувши її на живіт. Тримайте руки на поверхні води. Відтак злегка занурюйте й піднімайте їх. Це допоможе дитині заспокоїтися й налаштуватися. Потім поступово опускайте руки.

Відпускайте дитину повільно. Адже в іншому випадку це налякає ЇЇ, і вона опус­катиметься на дно.

Не вчіть дитину затискати ніздрі пальцями. У ніс затече лише трохи води, дити­на одразу вчитиметься долати цей дискомфорт і «відфиркувати» воду, виринаючи.

Використовуйте надувний круг. Дехто вважає, що не слід використовувати до­даткові засоби для плавання — круг, жилет, нарукавники. Мовляв, ці пристосуван­ня лише відтягують у часі самостійне плавання дитини. Однак надувний круг дає змогу навчитися правильно працювати ногами й руками. А ось використовувати нарукавники не варто, адже з ними незручно гребти.

Проводьте заняття лише в хорошому настрої. Пам'ятайте, що головне, аби ди­тина комфортно почувалася у воді. Вона має полюбити заняття з плавання, раді­ти, насолоджуватися ними. Не варто займатися з негативними емоціями. Батьки мають зацікавити дитину, розсмішити, за потреби — заспокоїти. Якщо заняття проводити в ігровій формі, то вони увінчаються успіхом значно швидше.