Про мене
Я, Спека Олена Вікторівна, проживаю в мальовничому місті Южноукраїнськ. Працюю в найкращому, на мою думку, ЦРД «Гармонія» вже 17 років . Працюю в різновіковій групі «Золоті рибки», розпочинала я свою роботу так, спочатку проаналізувала, як застосувати програму «Я у Світі» до всіх дітей разом і звичайно до кожного окремо, як створити умови для розвитку і відповідності до вікових можливостей та індивідуальних нахилів. Визначити методи індивідуального підходу допомогли мені знання та досвід. Я вивчала фізіологічні, інтелектуальні особливості кожної дитини, відповідно до вимог Базової програми. Проводила діагностику на початку та наприкінці навчального року. Не відразу можна дізнатися про індивідуальні особливості дитини, сильні і слабкі сторони її поведінки. Це тривалий процес. На кожного малюка була зроблена «Досягалочка», в якій знаходилась інформація про малюка, його родину, родинне дерево, квітка імені, всі роботи які робила дитина з образотворчого мистецтва та діагностичні карти. Протягом всього часу на заняттях, прогулянках та під час індивідуальної роботи мною підбиралися дидактичні ігри різних видів та з різними ігровими задачами. Для кожного віку, майже для кожної дитини я підбирала ті ігри які їй цікаві.
В різновіковій групі є багато хорошого. Постійне спілкування молодших дітей із старшими утворюють відповідні умови для формування дружніх відносин, відповідальності. Особливе значення дає приклад старших для молодших дошкільнят. Я вчуся одночасно зі своїми малюками. Характеризуючи роботу в різновіковій групі, я хочу сказати, що велике значення має підготовка педагога, уміння одночасно керувати діяльністю дітей різного віку.
Починаю я свою роботу одночасно з усіма дітьми, а закінчую послідовно. Я ретельно продумую й добираю дидактичний матеріал для кожної вікової підгрупи, особливо для самостійної роботи дітей.
Самостійна робота дітей повинна бути цікавою і досить складною, щоб вона спонукала їх думати, міркувати, знаходити самостійні шляхи розв'язання, продумую програмовий зміст , для розвивально-творчих годин, використовую такі форми і методи організації, які можуть забезпечити достатнє навантаження на дітей кожної вікової підгрупи, забезпечую правильний добір завдань і конкретизую програмові завдання для кожної підгрупи.
Приділяю достатню увагу кожній дитині, враховую її індивідуальні особливості. Різновікова група для мене – це сім’я. У якій є мама, сестрички та братики, чого позбавлені багато сучасних дошкільнят.
Кожного дня, намагаючись зробити кожну хвилину перебування малюка в дитячому садку цікавою, пізнавальною, я намагаюся виховувати ініціативу, активність, допитливість, розвиваю творчі здібності та мислення дітей. Для цього використовую гру, як основну форму життя, навчання та виховання. Саме гра дітей допомагає нам навчити малюка не тільки читати, писати, мислити, а й будувати стосунки між однолітками і дорослими, пізнаючи навколишній світ.
В здійсненні поставлених завдань мені допомагають такі методи і прийоми: спостереження, екскурсії, розглядання об’єктів, картин, бесіди, художнє читання і розповідання, переказ, вивчення напам’ять віршів, ознайомлення з прислів’ями, приказками, та прикметами, відгадування загадок, драматизація літературних творів, домашні завдання для батьків. При цьому ні на хвилину не забуваю про те, що всебічний розвиток особистості неможливий без оволодіння всіма багатствами рідної мови.