Консультація для батьків «Використання пасків безпеки під час руху в автомобілі»

 

Керування транспортним засобом, в якому перебувають пасажири, вимагає від водія дотримання ряду умов, викладених в Правилах дорожнього руху. Найбільш вразлива категорія пасажирів – діти, їх перевезення вимагає підвищеної уваги від водія і наявності спеціальних конструктивних пристроїв в автомобілі.

За статистикою, більше половини травм, отриманих дітьми в результаті дорожньо-транспортних пригод, – це наслідок відсутності спеціальних засобів транспортування в легкових автомобілях. Поширена практика перевозити дітей, утримуючи їх на руках у дорослого пасажира, виявилася найбільш небезпечною для дитини. Під час екстреного гальмування або іншого автомобільного маневру, дитина, що сидить на колінах практично виконує функцію "подушки безпеки" і приймає на себе всю масу тіла дорослого.

Результати численних краш-тестів свідчать про те, що максимальна безпека дитини в автомобілі може бути забезпечена при зафіксованому положенні дитини, що досягається спеціальним автомобільним дитячим кріслом. 

Якщо дитину пристебнути ременем безпеки на задньому сидінні, це не вбереже її від можливого вислизання з-під ременя. Деякі батьки намагаються "модернізувати" дитяче місце в автомобілі, саджаючи дитину на подушку, а потім пристібаючи її ременем безпеки. Ця "самодіяльність" не тільки неефективна, але часом може погіршити характер і тяжкість травм при можливій ДТП.

Застосування дитячих автомобільних крісел гарантує не тільки безпеку дитини в поїздці, але і є обов’язковою вимогою ПДР. Порушення пункту 21.11 Правил тягне за собою штраф і складання протоколу про адміністративне правопорушення.З іншого боку, самі автовласники стали більш відповідально ставитися до безпеки своїх маленьких пасажирів і заздалегідь турбуються про те, щоб в автомобілі було  дитяче крісло.

На сьогоднішній день у продажу є безліч різноманітних видів таких пристроїв. Їх вибирають відповідно до віку дитини, її ваги і росту. Щоб автомобільне крісло було найбільш ефективним з точки зору безпеки, його слід вибирати точно відповідно до рекомендацій виробника. Купівля крісла "на виріст" – сумнівна вигода, оскільки невідповідність фізичним параметрам збільшує ризик отримання травми при аварії.

Згідно з міжнародною статистикою, автомобільні крісла на 71% вбережуть дитину до 1 року від летального результату при аварії. Для дітей у віці до 4-х років цей показник становить 50%.

         Згідно з Правилами дорожнього руху, забороняється перевозити дітей:

  • Без спеціального автокрісла до 12 років і зростом нижче 145 см;
  • На сидінні мотоцикла або мопеда;
  • У темний час доби для організованих груп дітей;
  • До 16 років заборонено перевозити дітей і підлітків в кузові вантажного автомобіля.

Зовсім крихітні немовлята подорожують в автолюльках, малюки трохи старше – в автокріслах. Але що робити з непосидою, який вже не хоче сидіти в жорсткій конструкції? Хорошою альтернативою стане бустер для дитини.Бустери для дітей часто називають різновидом автокрісла. Також можна почути назви на кшталт "автокрісла без спинки", однак цей термін не відповідає дійсності. Фактично бустер для дитини – це сидіння з підлокітниками, яке робить малюка вище. У такому положенні дитину можна пристебнути ременем безпеки, не побоюючись, що стрічка пройде через обличчя. Бустер піднімає дитину, і ремінь безпеки лягає на плече – тільки таке його положення забезпечить необхідний рівень захисту при ДТП.Тобто, бустер – це просто адаптер, за допомогою якого дитину фіксують стандартним ременем.

Якщо дитина не досягла ще трьох років, то в цьому пристрої її перевозити не можна. Але, крім віку, потрібно ще орієнтуватися на вагу і зріст пасажира. Більшість бустерів розраховані на вагу від 15 до 45 кг. Дитину, яка важить менше 15 кг, однозначно рано пересаджувати з автокрісла, навіть якщо вона і досягла потрібного віку. Крім того, адаптер розрахований на зріст дитини від 120 см.

Дитяче автокрісло має багато переваг: воно краще забезпечить безпеку при ДТП, оскільки у нього надійніша і жорсткіша фіксація, а м'які підголівники і спинка додатково захищають від травм.

Рівень безпеки бустера нижче: він не забезпечує маленького пасажира належним захистом, лише піднімає його, для того щоб можна було скористатися стандартним ременем безпеки. На відміну від крісла, в бустері немає захисту від бічних ударів. Формально даний пристрій звільняє від штрафів, однак при будь-якій аварійній ситуації бажано, щоб дитина була саме в автокріслі.

 

Коли варто прибрати автокрісло і пересадити маленького пасажира в бустер?

Вік дитини повинен бути не нижче 3 років. У всьому іншому потрібно дотримуватися наступних рекомендацій:

  • Дитині некомфортно в кріслі. Вона його переросла, воно приносить їй дискомфорт. Але при цьому юний пасажир ще не доріс до дорослих ременів безпеки. У такій ситуації потрібно або купувати нове автокрісло з наступної вікової та вагової групи, або купувати бустер.
  • Дитина відмовляється сидіти в дитячому кріслі, мотивуючи це тим, що вона занадто доросла.
  • Малогабаритна машина. У деяких авто дитяче крісло важко навіть встановити в салон, тоді як сидіння без спинки займає зовсім небагато місця.

 

 

         Пам’ятайте: безпека вашої дитини у ваших руках!

 

        

 

Категорія: