Тематичний тиждень «Там, де живе добро» для середніх груп з 21.01 по 25.01.2013 року
Понеділок
Тема дня «Люди і я»
Програмовий зміст: Розширювати уявлення про людей. Учити виявляти доброзичливе ставлення до них, прагнути до взаємодії. Збагачувати позитивний досвід добрих почуттів, вчинків та взаємин. Формувати навички ввічливого спілкування. Форми роботи з дітьми. Організація полілогів “Яких людей я знаю”, “3 ким добре гратися”, “Мої друзі”, “Мирися, мирися, мирися...”. Розповіді про дорослих та однолітків: якими їх бачить дитина, якими б вона хотіла їх бачити. Розігрування казкових сюжетів “Голос серця”, “Про¬мінь доброти”. Ігрові вправи та психотехнології: “Передаємо тепло одне одному”, “Миттєвості радості”, “Засвітити сонце в своєму серці (згадати добро інших) та зігріти ним людину”. Розповіді вихователя про доброзичливість, уважність, ввічливість. Вправи на вживання ввічливих слів та виразів. Узагальнення. Той, хто дивиться на людей щирими очима, відчуває сердечне тепло, говорить ввічливі слова, — щасливий, бо у відповідь отримує те саме.
Вівторок
Тема дня «Мої найулюбленіші люди»
Програмовий зміст: Учити бачити красу близьких людей, розуміти душевні стани близьких. Розвивати навички турботливого ставлення до них. Форми роботи з дітьми. Бесіди про маму, тата, бабусь, дідусів, братиків та сестричок: «Любов до мами», «У кого батько, в кого мати — тому є з ким розмовляти, в кого братики, сестрички — тому є з ким погуляти», «Рід. Родовідне дерево». Організація полілогів «Моя родина», «Традиції нашої сім’ї», «Свята у нашому домі». Душевні роздуми «Якби я була мамою моєї мами...», «Добрі руки бабусеньки», «Чому татко найсильніший» та ін. Придумування та розігрування ситуацій морального змісту: «Старший і молодший», «Приїзд родичів», «Їдемо на гостину до бабусі». Аналіз актуальних для дітей життєвих подій, що відбулися з ними та членами їхніх родин. Душевне налаштування: «Як піклуватися про найрідніших людей щодня». Сюжетно – рольові ігри в сім’ю. Узагальнення. З родини йде життя й доля людини.
Середа
Тема дня «Дружба і товаришування»
Програмовий зміст: Розвивати уявлення про дружбу й товаришування як прояв людяності. Закріпити поняття турбота, щи¬рість, взаємодопомога. Розвивати прагнення вста¬новлювати добрі стосунки з людьми. Спонукати до дружніх і товариських взаємин з однолітками, при¬вчати до відповідальності за свої вчинки, гуманного ставлення до іншої людини. Форми роботи з дітьми. Бесіди про дружбу і товаришування: “Справжній друг— який він?”, “Дружба — велика сила”. Розповіді дітей про своїх друзів. Малювання на тему “Про якого друга я мрію”. Вправи - емпатії: “Тепло рук друга”, “Знайди друзів”. Театралізовані вправи: “Незнайко та його друзі”, “Як Крокодил Гена шукав друзів”. Узагальнення. Друг — це той, з ким тобі надій¬но, на кого ти можеш в усьому покластися.
Четвер
Тема дня «Багатство спілкування»
Програмовий зміст: Розвивати уявлення про значення спілкування в житті людини, про те, що воно є засобом впливу на думки, почуття, поведінку людей. Учити передавати словами багату палітру людських почуттів. Формувати навички гуманістичного спілкування. Збагачувати «мову почут¬тів», наповнюючи її гуманним змістом та ввічливими формами. Форми роботи з дітьми Міні – заняття «У Країні Ввічливості та Доброти». Розповіді дітей про їхній досвід спілкування. Організація полілогу про культуру спілкування. Створення кодексу ввічливого спілкування. Розігрування життєвих ситуацій спілкування з досвіду дітей. Ігри-тренінги на виховання культури спілкування. Вправа «Зичимо добра». Узагальнення. Щире спілкування — життя окраса. Робота з батьками. Батьківська конференція «Уроки доброти для батьків і дітей»
П’ятниця
Тема дня «Доброта — найвища чеснота»
Програмовий зміст: Розвивати уявлення про моральні якості людини, про те, що люди гарні душею, добрими вчинками. Учити радіти власним добрим вчинкам. Виховувати доброту, Турботливість, відповідальність. Форми роботи з дітьми Полілоги про добре ставлення до людей, природи, речей. Обговорення добрих вчинків відомих дітям літератур¬них персонажів. Складання дітьми розповідей про добре ставлення до казкових персонажів: «Хто допоміг добрій дівчинці шукати братика?», «Чому Принц знайшов Попелюшку?», «Що потрібно Бабі-Язі, щоб стати доброю?». Розгляд репродукцій художніх портретів дітей. Ви¬значення внутрішнього емоційного стану тих, хто на цих картинах зображений. Колективне складання казки «Пригоди Доброї людини». Інсценування «Школа Добра й Любові». Ігри-тренінги: «Вогники доброти у нашому мовлен¬ні», «Усмішка — дзеркало душі». Бесіда «Будь хазяїном своїх вчинків». Узагальнення. Доброта — мова нашого серця.