Як оптимізувати процеси пам'яті у дітей дошкільного віку
Опубліковано 14 Грудень, 2016 - 15:34 користувачем editor
- Маніпулюйте із предметом, назву якого та інформацію про який вивчає дитина. Важливо використовувати або справжній предмет, або муляж, що за розмірами однаковий зі справжнім. Демонстрування малюнків буде менш ефективним. Утім, якщо канал зорового сприймання у дитини розвинений ліпше, ніж тактильний, то ілюстрації цілком зможуть замінити моделі предметів.
- Порівнюйте, аналізуйте, визначайте подібності і відмінності між двома предметами. Завдання дорослого - за допомогою навідних запитань скерувати дитину до подальшого самостійного аналізування. Якщо дорослий -самостійно проаналізує зв'язки між предметами, це значно зменшить користь від виконання завдання.
- Визначайте послідовності. Логічне мислення активізує процес запам'ятовування. Це можуть бути завдання на простежування зв'язків між причиною і наслідком або між кількома фактами, тобто прості запитання на кшталт: «Коли встає сонце?», «Що відбувається після сильного дощу?» тощо.
- Навчайте формулювання самостійних висновків. Для цього доцільно пропонувати дитині розв'язати певне завдання, відшукати інформацію в тексті чи на зображенні, самостійно знайти відповідь на своє запитання.
- Розфарбовуйте, виділяйте шрифт, створюйте колажі, карти певних понять чи іншої інформації. Наприклад, аби дитина^навчилася розрізняти свійських і диких тварин, можна запропонувати їй створити колаж із картинок, погрупувавши їх, тощо.
- Поєднуйте роботу різних каналів чуттєвого сприймання. Що більше аналізаторів беруть участь у процесі запам'ятовування, то ефективнішим буде результат. Наприклад, співання розвивальної пісеньки з повторенням за дорослим міміки, рухів тіла та рук, які відповідають змісту пісні. Така багатостороння стимуляція має назву «багатосенсорне пізнання».
Категорія: