Фестиваль авторських моделей природничих систем

 

На виконання річного плану роботи закладу, з метою вирішення завдань з формування екологічної компетентності  дошкільників, з 06  по 16 грудня 2021р. відбувся фестиваль авторських моделей природничих систем.

Слід відмітити, що у підготовці до участі у фестивалі взяли активну участь усі педагоги, батьки та вихованці закладу.

Педагоги груп раннього віку та перших молодших груп підійшли до вирішення даного питання відповідно до віку та на теми близькі малюкам. Вихователями груп №№4,7,21 Бишук Л.Л., Кулик О.І., Манзенко С.А., Ковтуненко Н.О. виготовлено  «У бабусі на подвір’ї», «Город», «Клумба квітів», «У садочку».

Педагог групи №11 Білоконь Н.Д. представила на фестиваль  наборне полотно зі з’ємними  фігурами мешканців підводного світу, дидактичні ігри «Акваріум», «Геометричні акваріуми», «Океан».

Матеріал гарний, яскравий, об’ємний, естетично оформлений. Вихователі групи №25 Шеремет Т.О., Андреєва Р.О. відповідально поставились до вибору моделі природничої системи. Серед усіх типів наземних екосистем найбільш поширеними і найціннішими є ліси, у яких панівною рослинною життєвою формою є деревні рослини. Лісова екосистема даної групи вирізняються наявністю різних видів дерев та рослин. Яскравим атрибутом є гриби: отруйні  та їстівні. Покриття лісу виготовлене із екологічного матеріалу.

Вихователь групи №8 Брагар В.П. у природничому проєктіреалістичновідобразила життя мешканців лісу - нірка для лисички, барліг для ведмедя, дупло для білки, тощо.Слід відмітити, що створене дерево та кущі мають змінні гілки, відповідно до пір року.

Паралелі других молодших груп представили цікаві та функціональні проєкти. Педагоги групи№2 Денисенко Л.Р і Степанова Д.Г. виготовили макет «Водойма» та сільскогосподарське подвір’я. Склали збірку методичних матеріалів до проєкту.

Яскравими та доцільними стали моделі природничих систем, які підготували вихователі групи № 20 - Дряміна Л.В. та Іваскевич Н.С.  представили на фестивалі двохрівневу модель екологічної системи холодних широт. Модель оснащена підсвічуванням, що значною мірою приваблює увагу дітей та допомагає роздивитися дрібні деталі проєкту. Зібрано дидактичні ігри для закріплення знань у роботі з даною системою, як то: «Тварини Півночі», «Четвертий зайвий», «Частини тіла», «Тварини Півночі та Півдня. Їх дитинчата».

Вихователі групи № 23 - Шалаєва К.В., Вовчанчіна І.П. було створено модель екологічної системи «Ліс» з цікавим інформаційним   наповненням: змінне листя за порами року,  лісові тварини, будиночок лісника та інше. Для систематичності та результативності роботи над проєктом зібрано теку з навчальним матеріалом.

Для формування уявлень про взаємозв’язки, які існують в природі, педагоги середніх груп представили на фестиваль цікаві екологічні системи. Так, педагоги групи №12 Сухар І.В. та Дегтярьова А.А. зробили акцент на формуванні уявлень дітей про тваринний та рослинний світ спекотних широт – Африки. Для роботи з дітьми з цією системою підібрано відповідний методичний супровід (міні-заняття та дидактичні ігри).

Багатий матеріал представили педагоги групи №18  Ковальчук Н.В. та Тарасова Л.М. Слід відмітити комплексність та різноманітність  у підході до вибору екологічних моделей вихователями. Дані системи поєднують розділи програми та вирішують як освітні, так і виховні завдання. Педагогами зібрано чисельні інформаційні матеріали з теми «Море». Особливо цінною стала книга «Чорне море», яка вміщує у собі безліч корисної інформації про флору і фауну Чорного моря.

Макет пустелі представили вихователі групи №22 Швейцер К.М., Іванісова О.М.

Велику підготовчу роботу провели вихователі різновікових та логопедичних груп.

Педагоги групи №10 Спека О.В. та Єрмолаєва М.О. виготовили моделі з плоскосними фігурами тварин та зібрали матеріали для роботи з екосистемами різних широт.

Творчо підійшли до оформлення своєї системи вихователі Кравченко Т.А. та Андреєва С.У. Привертає увагу штучний водопад зі схилів гір та яскраві фігурки тварин.

Мокану Н.В., Бондар І.М.,педагоги групи №9 створили та оформили цікаві замкнені екосистеми, а також «Озеро»,«Полюси», «Ферма». Проєкти супроводжує корисний методичний матеріал.

Справжню ферму «в мініатюрі» відтворила творча команда групи №19. Свята Л.Д, Гречух Л.С., Левицька О.І., майстерно унаочнилив деталях життя у селі. Заслуговує на увагу деталізація даного проєкту, предмети ужиткового господарства та побуту селян, що допомагає сформувати у дітей цілісну картину життя у селі, вміння господарювати та виховати повагу до праці людей. Доцільно доповнює модель збірка «Цікаві факти про домашніх тварин».

Оригінально та креативно створили модель-макет пустелі дружній колектив групи №24. Коваль С.О., Каюда В.В., Скурта І.В. Відтворили основні складові світу пісків(замінником піску стала кукурудзяна крупа). Рослинний та тваринний світ, який можна зустріти в піщаних барханах та оазисах. У збірці, що супроводжує даний проєкт, можна знайти цікаву інформацію про пустелі, міні-заняття, бесіди, дидактичні ігри.

Відрізняються складністю виготовлення та різноманітністю наповнення екологічні системи педагогів старших груп.

Так, педагоги групи №26 Томачинська Л.П. та Мороховець Д.С. запланували та провели тематичний тиждень «Подарунки від природи. Море», кінцевим продуктом якого стало виготовлення екологічної системи «Світ моря». Протягом тижня діти разом з педагогами власноруч виготовляли різні деталі системи з підручних матеріалів. Діти використовували солоне тісто, папір, мушлі, пластик, нитки. Для передачі відчуттів загадковості та таємничості підводного світу моря автори використали світлодіодну кулю. Доповнюють дану модель збірка «Цікаві факти про море», дидактичні ігри, досліди, бесіди за темою.

Заслуговує на увагу модель-макет, виготовлений батьками групи №6. Вона з точністю передає життя лісових тварин, відкриває завісу таємничого життя під землею. Вихователь Літвінова Т.М. доповнила природничу модель збіркою за темою: «Екосистема лісу».

Модель екосистеми «Водойми» в мініатюрі представлена педагогами групи №5  Бахтіною І.Г. та Пивоваровою С.В. Треба зазначити, що тематичні посібники складені педагогами на основі енциклопедичних матеріалів,  яскраві та реалістичні. Окремо виготовлені збільшені плоскосні зображення флори та фауни водойми, які можна використовувати в дидактичних іграх, під час складання описових розповідей, екологічних казок  тощо.

Унікальну та незвичайну модель створили у приміщенні групи №16 педагоги Товстик Н.Ф. та Спасенко Ю.М. Справжніми друзями для вихованців групи «Зірочки» стали родина мурашок. Діти мають можливість щодня спостерігати за перебігом життя комах та піклуватися про них. Вихованці разом зпедагогами відмічають зміни у журналі для спостережень. Така діяльність дозволяє наочно та доступно вивчати особливості природного світу комах, формувати відчуття відповідальності за маленьких мешканців мурашника, виховувати  любов до всього живого.

Виготовлені моделі сприяють розвитку здібностей дітей до наочно-просторового моделювання, дозволяють забезпечити розуміння дітьми взаємозв’язків та взаємозалежностей, які існують у природі. Допомагають всебічно розвивати дітей, їх творчу активність. Вчать любити та берегти природу і навколишній світ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: