Система фізкультурно-оздоровчої роботи
Уся система фізичного виховання у Центрі розвитку дитини «Гармонія» здійснюється відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ від 27.08.2004р. № 1/9-438, методичного листа МОН України від 06.06.2005р. №1/9-306 «Організація та зміст навчально-виховного процесу в ДНЗ», Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних закладах України, затвердженим наказом МОН України від 02.08.2005р №458, програми «Я у Світі», «Впевнений старт» та інших програм рекомендованих Міністерством освіти до використання у роботі з дітьми дошкільного віку, з урахуванням стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного та психічного розвитку та підготовленості дітей, побажань та пропозицій батьків.
Діяльність педагогічного колективу щодо фізичного розвитку малюків базується на сучасних досягненнях вітчизняної та зарубіжної науки. Освітньо-виховна робота з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку здійснюється шляхом:
1. Проведення обов’язкових занять відповідно до розкладу та режиму дня.
2.Виконання загартовуючих процедур, фізкультурно-оздоровчих заходів.
3.Використання здоров’язберігаючих технологій.
Сумарний обсяг рухової активності, що здійснюється дітьми у процесі щоденної життєдіяльності, базується на їх індивідуальних можливостях та задовольняє біологічну потребу в рухах.
Діагностика фізичного розвитку дошкільників проводиться двічі на рік: у вересні та травні. Динаміка розвитку дітей аналізується інструктором з фізкультури за участю вихователя-методиста та медичної сестри. Постійно оцінюється вплив різних фізкультурно-організаційних заходів на дитячий організм та ступінь фізичних і психічних навантажень на дитину – візуальна оцінка зовнішніх ознак втоми, підрахунок частоти дихання та пульсу. Ведеться контроль за реакціями дітей на загартування, особливо ослаблених. Постійно аналізуються, узагальнюються дані про стан здоров’я та зміст показників захворюваності.
Ведеться контроль за санітарно-гігієнічними умовами:
- утримання місць для занять: групових кімнат, фізкультурних осередків у групах, фізкультурних і музичних залів, фізкультурного та ігрових майданчиків;
- стану фізкультурного обладнання та інвентарю в приміщеннях і на майданчиках;
- стану одягу та взуття дітей для прогулянок та різних форм з фізичного виховання.
№ п/п |
Фізкультурно-оздоровча робота |
Час проведення Форма організації |
Періодичність Тривалість
|
Умови проведення |
1. |
Ранкова гімнастика |
8.00-8.30 Групова |
Щоденно 5-12 хв |
На свіжому повітрі під музичний супровід . У зимовий час у фізкультурній або музичній залі. |
2. |
Фізкультурні заняття |
І половина дня, за розкладом Групова |
Двічі на тиждень 20-25хв-молодша-середня; 30-35 старша |
У фізкультурній формі |
3. |
Фізкультура на повітрі |
І половина дня, за розкладом Групова |
Щоденно у теплий період року 20-30 хв (залежно від віку) |
На свіжому повітрі на спортивному майданчику
|
4. |
Фізкультурні паузи |
Між різними видами діяльності
Підгрупова |
Щодня 5-10 хв |
Між діяльністю, що вимагає статичних поз |
5. |
Оздоровчі хвилинки |
І та ІІ п.дня Підгрупова |
Щоденно, між різними видами діяльності або після денного сну До 8 хв |
Самомасаж, пальмінг очей, корекція постави |
6. |
Фізкультурні хвилинки |
Під час організованої діяльності Групова, підгрупова |
Щоденно 3-5 хв |
Для зняття втоми |
7. |
Походи за межі закладу – піші переходи, дитячий туризм
|
І половина дня групова |
Щотижня 15-30 хв Залежно від віку |
Обов’язкові перерви з активним відпочинком у вигляді рухливих ігор, вправ |
8. |
Рухливі ігри |
Ранок, денна, вечірня прогулянки Фронтально та індивідуально |
Молодший-середній вік – 4-5 ігор, старший – 5-6 15-20 хв |
На повітрі |
9. |
Гімнастика пробудження |
ІІ половина дня Групова, підгрупова |
Щоденно 5-10хв |
Після денного сну |
10. |
Дні здоров’я |
І , ІІ половина дня Групова, підгрупова, індивідуальна |
1 раз у квартал Протягом дня |
Активна рухова діяльність дітей, зокрема, на свіжому повітрі. Навчальні заняття у цей день не проводяться. Зміст діяльності дітей та робота з батьками оздоровчого спрямування. |
11. |
Спортивні розваги |
І , ІІ половина дня Групова, підгрупова |
2 рази на місяць 15-35 хв, залежно від віку |
Чергуються із музичними, літературними розвагами |
12. |
Корекційна гімнастика |
ІІ половина дня Групова |
Щоденно 5-10 хв |
Після денного сну |
13. |
Клуб юних шахістів |
Лютий Підгрупова |
1раз на рік 20-25 хв |
Після полуденка |
14.. |
Гурток з плавання |
ІІ половина дня Підгрупова |
2р на тиждень 20-25 хв |
Після денного сну |
15. |
Фізичні вправи |
І , ІІ половина дня Індивідуально |
Щоденно 5-10 хв |
За потреби, бажання дітей та як індивідуальна робота вихователя з дітьми |
16. |
Психокорекція *казкотерапія *сміхотерапія *музикотерапія
|
І половина дня Підгрупова та індивідуальна |
За даними обстеження дітей психологом та спостережень вихователя (щодня) Залежно від віку -15-25 хв. |
Як корекція емоційних станів дітей, підвищення життєвого тонусу У вечірні години Під час підготовки до сну |
17. |
Вітамінотерапія |
І половина дня Групова |
У зимовий, весняний та літній період та під час епідемії грипу |
До обіду |
18. |
Аромотерапія |
І половина дня Групова |
Під час епідемії грипу. За епідпоказниками |
Під час денного сну |
19. |
Фітотерапія (вітамінні чаї) |
2 тижні Групова |
У зимовий період Грудень, січень, лютий |
Перед сном |
20. |
Самомасаж: *горіховий, каштановий *щіточковий *масажними м’ячами *крапковий |
І половина дня Підгрупова |
Щоденно (за планом вихователя) 6-10 хв |
Після денного сну |
21 |
Загартування: * перебування в полегшеному одязі; |
Постійно
|
Загартування дитячого організму проводиться усіма зазначеними видами протягом усього перебування дитини у закладі, за медичними показниками та бажанням батьків |
Постійно
|
*одяг відповідно до пори року |
Постійно |
Постійно |
||
* повітряні процедури
|
Щоденно |
Постійно |
||
*ходіння босоніж на вулиці
|
І половина дня |
Періодично |
||
* ходіння босоніж у групі |
І половина дня ІІ половина дня |
Постійно |
||
*ходіння по вологих сольових доріжках |
ІІ половина дня
|
6-10 хв. |
За планом вихователя |
|
*обливання ступні прохолодною водою |
І половина дня |
|
Весна-літо |
|
*полоскання горла
|
Групова |
Постійно |
||
*щоденне купання у басейні |
Підгрупова |
20-30 хв |
Постійно |
|
22. |
Прогулянки |
І,ІІ половина дня Підгрупова, групова |
Постійно Залежно від віку -3-5 год |
Щоденно |
23. |
Носіння медальйонів з часнику |
Щоденно Індивідуальна |
Постійно У період епідемії грипу
|
Чіпляється на шию як медальйон, у якому - порізаний зубок часнику(вміст міняється щодня) |
24. |
Вживання в їжу часнику, зеленої цибулі |
Щоденно Групова, індивідуальна |
Постійно У період епідемії грипу |
Зелена цибуля вирощується на підвіконні у «зимовому городі» групи і дається дітям до страв під час обіду |
25. |
Фізкультурні свята |
І,ІІ половина дня групова |
Два рази на рік Залежно від віку від 40 хв до 1 год.20 хв
|
Проводяться змагання, ігри, театралізовані вистави із залученням батьків та інших дітей |
26. |
Тижні фізичної культури та сприяння здорового способу життя |
2 рази на рік Групова, підгрупова, індивідуальна |
Активна пізнавальна, рухова діяльність фізкультурно-оздоровчого спрямування протягом дня 5 днів |
Проводяться у формі змагань, ігор, фізкультурного свята з програмою на 5 днів |
27 |
Тижні (місячники) безпеки життєдіяльності |
2-3 рази на рік Групова, підгрупова, індивідуальна |
Тиждень (місячник) безпеки життєдіяльності проводиться відповідно до комплексного плану роботи закладу з питань безпеки життєдіяльності |
Проводяться масові та індивідуально-підгрупові заходи з питань здорового способу життя, профілактики шкідливих звичок, виховання турботливого ставлення до власного здоров’я, життя |
Фізкультурно-спортивна база ЦРД «Гармонія» налічує два фізкультурних зали, дві музичні зали, критий плавальний басейн, спортивний майданчик та групові майданчики, обладнані спортивними спорудами.
Для успішного розв’язання задач з фізичного виховання в ЦРД «Гармонія» фізкультурні зали оснащені необхідним обладнання: гімнастична стінка, лави, канати, драбини, спортивний модуль та інший інвентар (палки, обручі, м’ячі), а також різноманітні посібники та іграшки.
Підбір обладнання визначається програмовими завданнями. Розмір та маса інвентарю відповідає віковим можливостям дошкільника. Кількість та його склад визначається відповідно до кількості дітей, які займаються фізкультурою.
Фізкультурно-спортивне обладнання розширяє можливості використання вправ, при цьому у дітей формуються різноманітні рухові навички.
Для занять з фізичної культури у теплі пори року діє спортивний майданчик. Він знаходиться недалеко від групових майданчиків, що дозволяє використовувати його для самостійних занять дітей невеликими групами.
На майданчику розміщене обладнання для лазіння, гри в волейбол, баскетбол, для розвитку м’язів рук, а також бігова доріжка, місця для метання та підлізання.
З метою пропагування здорового способу життя у закладі оформлено фотостенд для батьків, який містить інформацію, поради стосовно фізичного виховання малюків.
Музей спорту висвітлює досягнення видатних спортсменів України та спрямовує увагу малят на заняття спортом, виховує почуття патріотизму та гордості за свою країну.