Різновікова група
Різновікова група №10 "Золоті рибки"
Сучасні батьки очікують від дитячого садочка насамперед формування життєздатної, гнучкої, свідомої, творчої особистості, з підготовкою її до життя. Вихідною тезою оновлення змісту освіти у «Гармонії» є положення, за яким педагогічний процес базується на психології розвитку дитини. Саме тому з вересня 2010 року у ЦРД «Гармонія» відкрита різновікова група.
Вихователь... Яке добре, тепле слово. Адже це людина, яка, плекаючи дитя, своїм сердечним ставленням, величезними зусиллями розуму, серця й волі виховує маленьку особистість. Саме від дорослого, від того, наскільки його вчинки, слова будуть наповнені добром, радістю, сонцем, турботою і ласкою, залежить, чи впадуть вони рясним життєдайним дощиком на душі маленьких вихованців, а згодом - через них - і на душі їхніх близьких та друзів. Малюк вбирає від свого першого наставника все добре, цікаве й таке необхідне для свого становлення, для подальшого життя. На мою думку, дитина має виховуватись на прикладі краси - у природі, мистецтві, а передусім у побуті. Мабуть саме тому кожен осередок у моїй групі несе гармонію краси та змісту. Ми створили змістовне та доцільне розвивальне середовище на основі сучасних розвиваючих ігор та посібників. Особливість роботи педагогів у різновіковій групі полягає у максимальній індивідуалізації навчально-розвивального процесу, у професійному вмінні педагогів підібрати до кожної дитини відповідний «ключик», щоб допомогти розкрити всі її здібності, таланти та нахили.
Особливості роботи даної групи такі:
- Зміна форм спілкування з дитиною – від авторитарного до спілкування, орієнтованого на конкретну дитину.
- Оновлення форм навчальної діяльності.
- Перехід до структури педагогічного процесу, що складається з трьох блоків (спеціально організованого навчання, партнерської діяльності, вільної самостійної діяльності).
- Збагачення життя дітей високохудожніми творами мистецтва, сучасної та класичної музики, дитячої художньої літератури, що зорієнтовані на загальнолюдські цінності.
- Домінування індивідувальних форм роботи: розвивально-творчі години, розвивально-творча зайнятість, партнерське спілкування.
- Систематизація та висвітлення особистих досягнень кожної дитини: «Навчалочка», «Розвивалочка», «Книга успіху», персональна виставка.
- Організація творчої зайнятості дитини з урахуванням її інтересів, нахилів, потенційних можливостей.
- Оптимальне використання сучасних, активних методів та розвивальних технологій.
Група «Високого рівня організації навчально-виховного процесу»
Вихователі: Марина Сергіївна Тимарська
Альона Вікторівна Спека - спеціаліст І категорії, переможець міського конкурсу "Вихователь року - 2013", переможець у номінації обласного туру конкурсу "Методична знахідка - 2013"
Помічник вихователя: Валентина Володимирівна Литвиненко
Напрямок роботи педагогів: Індивідуальний розвиток особистості дошкільника в умовах різновікової групи
З дітьми різновікової групи працюють справжні професіонали, талановиті, закохані у дошкільну справу педагоги Спека Олена Вікторівна, Тимарська Марина Сергіївна та їх незамінний помічник Литвиненко Валентина Володимирівна, які з глибоким інтересом ставляться до свого фаху, постійно прагнуть до самовдосконалення. Вони є флагманами у справі виховання та розвитку дітей в умовах різновікової групи у нашому місті.
Діти відчувають, що Олена Вікторівна та Марина Сергіївна працюють з ними за покликанням серця. Дошкільнята цінять це, тому й ставляться до своїх вихователів з любов'ю, дослухаються до їх думки, радіють їхнім похвалам, засмучуються, коли бачать своїх вихователів засмученими. Малюкам завжди цікаво і затишно, бо у групі панує атмосфера любові й добра. Життя дітей у групі №10 завжди насичене різноманітними несподіванками, веселими подорожами, цікавими іграми, розвивальними заняттями, співом, музикою, танцями. Хай так буде завжди! Підтвердженням цього є фоторепортаж. Цікавого перегляду вам!
Спека Олена Вікторівна:
Я, проаналізувала, як застосовувати програму « Я у Світі» до всіх дітей разом і звичайно до кожного окремо, як створити умови для розвитку і відповідності до вікових можливостей та індивідуальних нахилів.
Визначити метод індивідуального підходу до дитини допомагали мені знання та досвід. Для того, щоб впливати на розвиток творчих здібностей дитини, я вивчала фізіологічні, інтелектуальні особливості дітей, відповідно до вимог Базової програми. Проводила діагностику на початку та наприкінці навчального року. На кожного малюка була зроблена « Досягалочка », в якій знаходилась інформація про малюка, його родину, родинне дерево,квітка імені, всі роботи які робила дитина з образотворчого мистецтва, діагностичні карти. Не відразу можна дізнатися про індивідуальні особливості дитини,сильні і слабкі сторони її поведінки. Це тривалий процес. Суворий, єдиний для всіх режим життя в дошкільному навчальному закладі не сприяє розвитку індивідуальності дитини. Адже всі діти різні за своїм тепмпераметром , можливостям. Основне призначення дорослого допомогти дошкільникові жити власними силами.
Сухомлинський ставив вимоги до педагога «проникнути в духовний світ дитини». Дидактична гра в житті кожної дитини займає особливе місце і є одним із засобів розвитку пізнавальної активності малюків у процесі навчання.
Протягом року на розвивально творчих годинах, прогулянках та у індивідуальній роботі мною пропонувалися дітям дидактичні ігри різних видів та з різними ігровими задачами. Для кожного віку, майже для кожної дитини я підбирала ті ігри які їй цікаві.
В різновіковій групі є багато хорошого. Постійне спілкування молодших дітей із старшими утворюють відповідні умови для формування дружніх відносин, відповідальності. Особливе значення дає приклад старших для молодших дошкільнят.
Я вчуся одночасно разом зі своїми малюками. Характеризуючи роботу в різновіковій групі, я хочу сказати, що велике значення має підготовка педагога, уміння одночасно керувати діяльністю дітей різного віку. Починаю, я організацію одночасно з усіма, а закінчую послідовно. Під час ранкового спілкування проводжу ігри-тренінги, спрямовані на підтримання добрих взаємин між дітьми. Одна з них «Доброго ранку» (діти сідають на подушечки, вітаються, по черзі торкаючись одне одного долоньками і промовляють комплімент: «Я радий тебе бачити», «Ти сьогодні надзвичайно красива»… У нас є торбинки подяки, кди старші діти групи пишуть слова подяки, а я допомагаю молодшим. Надзвичайно результативною є робота дітей у парах: молодша і старша дитина. Я ретельно продумую програмовий зміст кожного дня для розвивально творчих годин, використовую такі форми і методи організації, які можуть забезпечити достатнє навантаження на дітей кожної вікової підгрупи, забезпечую правильний добір завдань і конкретизую програмні завдання для кожної підгрупи. Приділяю достатню увагу кожній дитині, враховую її індивідуальні особливості.
Різновікова група – це сім’я. У якій є мама, сестрички та братики, чого позбавлені багато сучасних дошкільнят.