Різновікова група

Різновікова група №10 "Золоті рибки"

Сучасні батьки очікують  від  дитячого садочка насамперед формування життєздатної, гнучкої, свідомої, творчої особистості, з підготовкою її до життя.  Вихідною тезою оновлення змісту освіти у «Гармонії» є положення, за яким педагогічний процес базується на психології розвитку дитини. Саме тому з вересня 2010 року у ЦРД «Гармонія» відкрита  різновікова група.

 Вихователь... Яке добре, тепле слово. Адже це людина, яка, плекаючи дитя, своїм сердечним ставленням, величезними зусиллями розуму, серця й волі виховує маленьку особистість. Саме від  дорослого, від того, наскільки його вчинки, слова будуть наповнені добром, радістю, сонцем, турботою і ласкою, залежить, чи впадуть вони рясним життєдайним дощиком на душі маленьких вихованців, а згодом - через них - і на душі їхніх близьких та друзів. Малюк вбирає від свого першого наставника все добре, цікаве й таке необхідне для свого становлення, для подальшого життя. На  мою думку, дитина має виховуватись на прикладі краси - у природі, мистецтві, а передусім у побуті. Мабуть саме тому кожен  осередок у моїй групі несе   гармонію краси та змісту. Ми  створили     змістовне та доцільне розвивальне середовище на основі сучасних розвиваючих ігор та посібників.  Особливість роботи педагогів у різновіковій групі  полягає у максимальній індивідуалізації навчально-розвивального  процесу,  у професійному вмінні педагогів підібрати до кожної дитини відповідний «ключик», щоб допомогти розкрити всі її здібності, таланти та нахили.

Особливості роботи даної групи такі:

  • Зміна форм спілкування з дитиною – від авторитарного до спілкування, орієнтованого на конкретну дитину.
  • Оновлення форм навчальної діяльності.
  • Перехід до структури педагогічного процесу, що складається  з трьох блоків (спеціально організованого навчання, партнерської діяльності, вільної самостійної діяльності).
  • Збагачення життя дітей високохудожніми творами мистецтва, сучасної та класичної музики, дитячої художньої літератури, що зорієнтовані на загальнолюдські цінності.
  • Домінування індивідувальних форм роботи: розвивально-творчі години, розвивально-творча зайнятість, партнерське спілкування.
  • Систематизація та висвітлення особистих досягнень кожної дитини: «Навчалочка», «Розвивалочка», «Книга успіху»,  персональна виставка.
  • Організація творчої зайнятості  дитини з урахуванням її інтересів, нахилів, потенційних можливостей.
  • Оптимальне використання сучасних, активних методів та розвивальних технологій.

Група  «Високого рівня  організації навчально-виховного процесу»

Вихователі:    Марина Сергіївна Тимарська

                 Альона Вікторівна Спека  - спеціаліст І категорії, переможець  міського конкурсу "Вихователь року - 2013",  переможець у номінації обласного туру  конкурсу "Методична знахідка - 2013"

Помічник вихователя:    Валентина Володимирівна Литвиненко

Напрямок роботи педагогів: Індивідуальний розвиток особистості дошкільника в умовах різновікової групи

З дітьми різновікової групи  працюють справжні професіонали, талановиті, закохані у дошкільну справу педагоги  Спека Олена Вікторівна, Тимарська Марина Сергіївна та їх незамінний помічник  Литвиненко Валентина Володимирівна, які з глибоким інтересом ставляться до свого фаху, постійно прагнуть до самовдосконалення. Вони є флагманами у справі виховання та розвитку дітей в умовах різновікової групи у нашому місті.

Діти   відчувають, що Олена Вікторівна та  Марина Сергіївна працюють з ними за покликанням серця.  Дошкільнята цінять це, тому й ставляться до своїх вихователів з любов'ю, дослухаються до їх думки, радіють їхнім похвалам, засмучуються, коли бачать своїх вихователів засмученими. Малюкам   завжди цікаво і затишно, бо у групі  панує атмосфера любові й добра.  Життя дітей у групі №10 завжди насичене різноманітними несподіванками, веселими подорожами, цікавими іграми, розвивальними заняттями, співом, музикою, танцями. Хай так буде завжди! Підтвердженням цього є фоторепортаж. Цікавого перегляду вам!

Спека Олена Вікторівна:

Я, проаналізувала, як застосовувати програму « Я у Світі» до всіх дітей разом і звичайно до кожного окремо, як створити умови для розвитку і відповідності  до вікових можливостей та індивідуальних нахилів.

 Визначити метод індивідуального підходу  до дитини допомагали мені знання та досвід. Для того, щоб впливати на розвиток творчих здібностей дитини, я вивчала фізіологічні, інтелектуальні особливості дітей, відповідно до вимог Базової програми. Проводила діагностику на початку та наприкінці навчального року. На кожного малюка була зроблена         « Досягалочка », в якій знаходилась інформація про малюка, його родину, родинне дерево,квітка імені, всі роботи які робила дитина з образотворчого мистецтва, діагностичні карти. Не відразу можна дізнатися про індивідуальні особливості дитини,сильні і слабкі сторони її поведінки. Це тривалий процес. Суворий, єдиний для всіх режим життя в дошкільному навчальному закладі не сприяє розвитку індивідуальності дитини. Адже всі діти  різні за своїм тепмпераметром , можливостям. Основне призначення дорослого допомогти дошкільникові жити власними силами.

  Сухомлинський ставив вимоги до педагога «проникнути в духовний світ дитини». Дидактична гра в житті кожної дитини  займає особливе місце і є одним із засобів розвитку пізнавальної активності малюків у процесі навчання.

 Протягом року на розвивально творчих годинах, прогулянках та у індивідуальній роботі мною пропонувалися дітям дидактичні ігри різних видів та з різними ігровими задачами. Для кожного віку, майже для кожної дитини я підбирала ті ігри які їй цікаві.

 В різновіковій групі є багато хорошого. Постійне спілкування молодших дітей із старшими утворюють відповідні умови для формування дружніх відносин, відповідальності. Особливе значення дає приклад старших для молодших дошкільнят.

 Я вчуся одночасно разом зі своїми малюками.  Характеризуючи  роботу в різновіковій групі, я хочу сказати, що велике значення має підготовка педагога, уміння одночасно керувати діяльністю дітей різного віку. Починаю, я організацію одночасно з усіма, а закінчую послідовно. Під час ранкового спілкування проводжу ігри-тренінги, спрямовані на підтримання добрих взаємин між дітьми. Одна з них «Доброго ранку» (діти сідають на подушечки, вітаються, по черзі торкаючись одне одного долоньками і промовляють комплімент: «Я радий тебе бачити», «Ти сьогодні надзвичайно красива»… У нас є торбинки подяки, кди старші діти групи пишуть слова подяки, а я допомагаю молодшим. Надзвичайно результативною є робота дітей у парах: молодша і старша дитина. Я ретельно продумую програмовий зміст кожного дня для розвивально творчих годин, використовую такі форми і методи організації, які можуть забезпечити достатнє навантаження на дітей кожної вікової підгрупи, забезпечую правильний добір завдань і конкретизую  програмні завдання для кожної підгрупи. Приділяю достатню увагу кожній дитині, враховую її індивідуальні особливості.

Різновікова група – це сім’я. У якій є мама, сестрички та братики, чого позбавлені багато сучасних дошкільнят.