Аналіз роботи практичного психолога
Аналіз роботи практичного психолога А.А.Безбабної
за 2012-2013 навчальний рік
Робота психологічної служби у ЦРД «Гармонія» здійснювалася протягом року відповідно до головних завдань та методичної мети.
Діяльність практичного психолога в 2012 – 2013 навчальному році носила такий характер:
- організаційно-методичний,
- психодіагностичний,
- корекційно-відновлювальний та розвивальний,
- консультативний,
- психолого-просвітницький.
Робота проводилася за такими напрямками:
- Адаптація дітей до умов ЦРД.
- Соціально-психологічна готовність дитини до школи.
- Рівень розвитку дітей.
Аналіз адаптаційного періоду дітей проводився за такими показниками: взаємовідносини з дітьми, гра, апетит, сон, поведінка з батьками, реакція дитини на нових людей, мовленнєва діяльність.
Адаптація здійснювалася за допомогою спостережень, ігор з дітьми, бесід з батьками, вихователями та наданням їм рекомендацій.
Під час вивчення стану соціально-психологічної готовності дітей до школи практичним психологом були використані такі методики:
- спостереження;
- анкетування;
- бесіди;
- консультації;
- вивчення взаємовідносин у колективі однолітків;
- соціометрія;
- проективні методики (тест Керна-Їрасека, тест для перевірки обсягу словника, «Графічний диктант», «Будиночок», коректурна проба).
Профілактично-корекційна робота мала на меті:
- Профілактику порушень у динаміці розвитку дітей та усунення тих перешкод, що деформують розвиток особистості.
- Забезпечення відповідних психологічних умов для нормального самопочуття дитини.
Протягом року проводилися загальні консультації на батьківських зборах на теми:
- «Готовність дитини до навчання у школі»;
- «Криза 3-х років»;
- «Психологічний розвиток дитини в 3-4 роки»
Проводилася індивідуальна консультативна робота з батьками метою якої було залучення сім'ї до активної роботи з психологічними проблемами дитини.
З вихователями ЦРД «Гармонія» проводилися такі консультації:
- Як формувати у дитини адекватну самооцінку?
- Знервована дитина – потрібна допомога.
- Методика роботи з тривожною дитиною.
- Депресії. Методи роботи з ними. Використання методик.
До Тижня «Добра» у січні 2013 навчального року проведено тренінг для педагогічного колективу: «Доброта врятує світ» та міні-заняття для середніх груп «Подорож до країни Доброти та Ввічливості».
З метою підвищення рівня професійної компетентності у жовтні 2012 року у м. Миколаєві практичний психолог прийняла участь в адаптаційному тренінгу «Професійне зростання. Майстерність. Результат», щомісячно відвідувала семінар з Арт-терапії (науковий керівник Н. В. Завгородня).
Діагностика психічного розвитку дітей проводилася відповідно до методичних вимог.
Протягом року здійснювався психологічний супровід та проводилися корекційно-розвивальні заняття з вихованцями груп компенсуючого типу для дітей з вадами мовлення.
Організовано та проведено серію занять з дітьми 5-го року життя з навчально-розвивального курсу «Логіки світу».
Поповнено та виготовлено ілюстративний та роздатковий матеріал з діагностичної та корекційної роботи з дітьми.
У 2013-2014 навчальному році необхідно продовжувати удосконалювати корекційну роботу та розвивати творчі здібності дошкільників.