Міні-городи на підвіконні «Від зернинки до рослинки»
Світ природи цікавий і неповторний. Саме в дошкільному віці закладаються основи знань про цей незвичайний світ, формуються уявлення про природу, її значення в житті людини. З чого починати? А починати потрібно з формування екологічної культури дітей, бо це – складова загальної культури особистості. Екологічно компетентна особистість не тільки розуміє, а й відчуває серцем, що рослини і тварини – то живі істоти, які потребують, так само, як і люди, певних умов життя.
Після холодної зими, нарешті, настає довгоочікуване потепління. В ясний весняний день зовсім не хочеться сидіти в приміщенні. Хочеться вийти на вулицю та просто гуляти, дихати свіжим повітрям, грітися під ласкавим сонечком, слухати спів птахів, спостерігати за пробудженням природи. Весняний день наповнює повітря ароматом мокрої землі, молодої зелені, перших квітів. Та можна не виходячи з групової кімнати відчути подих весни.
З метою закріплення знань дітей про рослини, розширення уявлення про зміни в житті рослин навесні, ознайомлення з умовами необхідними для розвитку рослин, в кожній віковій групі Центру розвитку дитини «Гармонія» було облаштовано міні-городи на підвіконні. Діти із задоволенням висівали у контейнери з грунтом насіння пшениці, висаджували цибулю, квасолю, часник, горох, доглядали, спостерігали за їх ростом та розвитком, та ще й мали смачні вітаміни до столу.
Педагоги разом з дошкільнятами проявили фантазію та креативність при створенні композицій: оформили їх у вигляді ферми, сільського подвір’я, фрагменту улюбленої казочки, декорували будівлями, квітами, комахами і декоративними аксесуарами. В городі порається господиня і веселий гарбуз із своєю родиною, розумні лепетуни презентують свої зелені грядочки, а вантажна машина везе зібраний урожай до магазину. І все ж, не достатком славляться грядки на вікні, а можливістю живого спілкування з рослинами!
Загалом, міні-городи, заняття захоплююче і корисне. Вирощування овочів в закладі дошкільної освіти розвиває допитливість і спостережливість у дітей, навички дослідництва, розширює уявлення про те, як правильно доглядати за рослинами в кімнатних умовах, узагальнює знання про необхідність світла, тепла, вологи, грунту для рослин, розвиває пізнавальні творчі здібності вихованців, естетичні почуття, уміння радіти красі вирощуваних рослин та результатам своєї праці.
Міні-городи на підвіконні "Від зернинки до рослинки" - YouTube