Агресивна поведінка дитини. Чому?

Хочеться  познайомити вас з дослідженнями фахівця з психотерапії, психотерапевта, Олександра Лоуен, які допоможуть  зрозуміти агресивну поведінку наших малюків.

"Головними інструментами вираження агресії служать руки і долоні, тому дитина вже на самій ранній стадії життя вчиться виражати свій гнів з їх допомогою - коли б'ється або дряпається.

             Ще один спосіб, за допомогою якого дитина може виразити свій гнів - вкусити кривдника. А, оскільки малюк вважає, що мати, обділяючи   його своєю увагою, тим самим ображає , то саме їй, матері, і дістається найбільше.

             Коли дитина щосили штовхає,  тим самим вона висловлює внутрішній протест.

Плач дитини - це дитячий відгук на біль і стрес. Це відчуття глибокої печалі.

            Стан сильного внутрішнього напруження, пов'язане з нерозумінням чому так все відбувається, робить дитину невгамовною і дратівливою.

             Усякий крик  і тим більше істеричний, чинить на  малюка сильний негативний ефект. Він просто каменіє, дихання перестає бути вільним і легким, а сам шок настає не просто через пронизливий  крик, а через загрозу, яку він несе для  єднання дитини з матір'ю.  Такі  ж наслідки мають гнівні і ворожі погляди, холодна манера спілкування або заяви типу: "Я тебе не люблю, ти мені не потрібний".

            Коли мати б'є дитину, вона розцінює це як акт ворожості, а не міру виховання, тому й захищає себе як може. Заборона кусатися і плакати, тобто виражати свої емоції доступним способом, формує у дитини, а потім дорослої людини хронічне стиснення щелеп. Це напруження м'язів відповідальних  за біль в скронево-нижньощелепному суглобі, за стирання зубів, за музичну глухоту, тому що напруга  щелепної мускулатури впливає і на гостроту слуху і на гостроту зору.

            Імпульси невираженого гніву застигають у тілі затиснутими м'язами, людина втрачає чутливість до життя.

            Фізичні покарання дитини штурханцями і ударами травмують і шокують її організм, оскільки «Его» малюка ще не розвинене до такої міри, коли він в змозі зрозуміти, що тілесне покарання з боку батьків ще не означає остаточної загибелі любові.

            Виживання вимагає від дитини  зусиль  для підтримки життєво необхідних їй зв'язків з батьками. Все це перетворюється на велику битву, яку даний індивід - будь-то дитина або вже доросла людина - приречена вести на протязі всього свого життя, оскільки подібна модель поведінки тепер стає структурно вмонтована в його особистість і в його тіло, перетворюючись тим самим у звичну життєву установку .

            Коли батьки не тільки позбавляють дитину своєї любові, але і пригнічують його природні емоції, вони забороняють бути йому самим собою, реалізовувати цілі власного єства, а без наявності такого права порушується здатність людини любити самому. Занадто часто виявляється, що любов, яку діти відчувають по відношенню до батьків, на ділі виявляється результатом почуття провини, існуючої в їхніх взаєминах. Дати своєму  чаду таку любов, яка послужить йому підтримкою і опорою в процесі дорослішання, змужніння і набуття власного "Я", можуть лише ті батьки, які знаходять справжню радість у спілкуванні зі своїм потомством.

            Дитина ж, не отримує в достатній кількості материнської любові стає егоїстом, вона  звикає любити себе сама ".

Категорія: