Аналіз роботи практичного психолога

Аналіз  роботи практичного психолога А.А.Безбабної  

за 2012-2013 навчальний рік

 

    Робота психологічної служби у ЦРД «Гармонія»  здійснювалася протягом року відповідно до головних завдань та методичної мети.

  

Діяльність практичного психолога в 2012 – 2013 навчальному році  носила такий характер:

  • організаційно-методичний,
  • психодіагностичний,
  • корекційно-відновлювальний та розвивальний,
  • консультативний,
  • психолого-просвітницький.

 

Робота проводилася за такими напрямками:

  1. Адаптація дітей до умов ЦРД.
  2. Соціально-психологічна готовність дитини до школи.
  3. Рівень розвитку дітей.

 

      Аналіз адаптаційного періоду дітей  проводився  за такими  показниками: взаємовідносини з дітьми, гра, апетит, сон, поведінка з батьками, реакція дитини на нових людей, мовленнєва діяльність.

      Адаптація здійснювалася за допомогою спостережень, ігор з дітьми, бесід з батьками, вихователями та наданням їм рекомендацій.

     Під час вивчення стану соціально-психологічної готовності дітей до школи практичним психологом були використані такі методики:

  • спостереження;
  • анкетування;
  • бесіди;
  • консультації;
  • вивчення взаємовідносин у колективі однолітків;
  • соціометрія;
  • проективні методики (тест Керна-Їрасека, тест для перевірки обсягу словника, «Графічний диктант», «Будиночок», коректурна проба).

 

Профілактично-корекційна робота мала на меті:

  1. Профілактику порушень у динаміці розвитку дітей та усунення тих перешкод, що деформують розвиток особистості.
  2. Забезпечення відповідних психологічних умов для нормального самопочуття дитини.

  

Протягом року проводилися загальні консультації  на батьківських зборах на теми:

  • «Готовність дитини до навчання у школі»;
  • «Криза 3-х років»;
  • «Психологічний розвиток дитини в 3-4 роки»

 

Проводилася індивідуальна консультативна робота  з батьками  метою якої  було залучення сім'ї до активної роботи з психологічними проблемами  дитини.

  З вихователями ЦРД «Гармонія» проводилися такі консультації:

  1. Як формувати у дитини адекватну самооцінку?
  2. Знервована дитина – потрібна допомога.
  3. Методика роботи з тривожною дитиною.
  4. Депресії. Методи роботи з ними. Використання методик.

 

До Тижня «Добра» у січні 2013 навчального року проведено тренінг для педагогічного колективу: «Доброта врятує світ» та міні-заняття для середніх груп «Подорож до країни Доброти та Ввічливості».

   З метою підвищення рівня професійної компетентності  у жовтні 2012  року у м. Миколаєві практичний психолог прийняла участь в адаптаційному тренінгу «Професійне зростання. Майстерність. Результат», щомісячно відвідувала семінар з Арт-терапії (науковий керівник Н. В. Завгородня).

    Діагностика психічного розвитку дітей проводилася відповідно до методичних вимог.

Протягом року   здійснювався  психологічний супровід та проводилися корекційно-розвивальні заняття з вихованцями груп компенсуючого типу для дітей з вадами мовлення.

 Організовано та проведено серію занять з дітьми 5-го року життя з навчально-розвивального курсу «Логіки світу».  

   Поповнено та виготовлено  ілюстративний та роздатковий матеріал з діагностичної та корекційної роботи з дітьми.  

   У 2013-2014 навчальному році  необхідно  продовжувати  удосконалювати корекційну роботу та  розвивати творчі здібності  дошкільників.